Algemene voorwaarden

Gepest als kind

www.gepestalskind.nl

Vervaardigd op 14 Oktober 2021

Hieronder vindt u de algemene voorwaarden voor uw overeenkomst met Gepest als Kind . Door het aangaan van een relatie met Gepest als kind zijn alle betrekkingen tussen Gepest als kind en haar cliënten onderworpen aan deze algemene leverings- en verkoopvoorwaarden, voor zover daarvan in onderlinge overeenstemming tussen partijen niet schriftelijk is afgeweken.

De website www.gepestalskind.nl wordt beheerd door Gepest als kind. Gepest als kind is de verwerkingsverantwoordelijke voor de verwerking van jouw persoonsgegevens in de zin van de Wet Bescherming persoonsgegevens (hierna: WBP).

Mijn gegevens zijn:
Gepest als kind
J.H. Molkenboerstraat 33
7574 XH OLDENZAAL

Artikel 1. Definities

In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
• Opdrachtgever: de wederpartij van Gepest als kind.
• Overeenkomst: de overeenkomst tussen opdrachtgever en Gepest als kind.

Artikel 2. Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, sessies en alle door Gepest als kind gesloten overeenkomsten en verrichtte diensten en alle overige door Gepest als kind verrichtte handelingen.
  2. Door ondertekening van een overeenkomst met Gepest als kind verklaart de opdrachtgever dat hij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden van Gepest als Kind en dat hij/zij met deze voorwaarden akkoord gaat.
  3. Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven.
  4. Toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  5. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen Gepest als kind en opdrachtgever in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling in acht worden genomen.

Artikel 3. Prijzen en wijzingen

  1. In geval van een overeenkomst waarin sprake is van door Opdrachtgever te betalen periodiek vervallende bedragen, geldt dat Gepest als kind gerechtigd is door middel van een schriftelijke kennisgeving op een termijn van tenminste drie maanden de geldende prijzen en tarieven aan te passen.
  2. Tariefswijziging kan plaats vinden bij wijziging van de inhoud van de opdracht, bij verlenging van de opdracht of bij wijzigingen in voor Gepest als kind van toepassing zijnde wet- en regelgeving.
  3. Alle prijzen die Gepest als kind hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief BTW en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie-, reis-, verzend- en transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  4. Alle prijzen die Gepest als kind hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderzijds kenbaar zijn gemaakt, kan Gepest als kind te allen tijde wijzigen.
  5. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Gepest als kind niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
  6. De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
  7. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Gepest als kind vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren en/of de impact van het te verwachten resultaat.
  8. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Gepest als kind, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen.
  9. Indien partijen voor een dienstverlening door Gepest als kind een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
  10. Gepest als kind heeft het recht de prijzen elk moment aan te passen. Een afgenomen dienstverlening zal echter niet tussentijds van prijs veranderen.
  11. Voorafgaand aan de ingang van een prijswijziging zal Gepest als kind prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
  12. De consument heeft het recht om de overeenkomst met Gepest als kind op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

Artikel 4. Betalingen en betalingstermijn

  1. Betaling van het factuurbedrag dient maximaal 14 dagen na factuurdatum te geschieden, op de door Gepest als kind aan te geven wijze in de valuta waarin is gedeclareerd, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Bezwaren tegen de hoogte van de declaraties schorten de betalingsverplichting niet op.
  2. Alle kosten, vallende op de betaling, waaronder wissel- en bankkosten, zijn voor rekening van opdrachtgever.
  3. Voor afname van trajecten kan in onderling overleg tussen de klant en Gepest als kind een betaling in termijnen afgesproken worden.
  4. Gepest als kind is gerechtigd om voor betaling in termijnen de overeengekomen administratiekosten in rekening te brengen.

Artikel 5. gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is gepest als kind gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Gepest als kind.
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Gepest als kind zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Gepest als kind op de klant onmiddellijk opeisbaar.
  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Gepest als kind, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Gepest als kind te betalen.

Artikel 6. Herroepingsrecht

  1. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:
    – het product niet is gebruikt;
    – het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen;
    – het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast;
    – het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen;
    – de verzegeling nog intact is, indien het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud;
    – de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht;
    – De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:
    * op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling;
          * zodra de consument het eerste product bij een abonnement heeft ontvangen;
          * zodra de consument een dienst voor het eerst heeft afgenomen
          * zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  2. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via ilone@gepestals.nl.
  3. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan Gepest als kind, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
  4. De kosten voor retourneren komen alleen voor rekening van Gepest als kind indien de volledige bestelling wordt geretourneerd.
  5. Indien de aankoopkosten en eventuele overige kosten (zoals verzend- en retourkosten) volgens de wet voor terugbetaling in aanmerking komen, zal Gepest als kind deze kosten binnen 14 dagen na ontvangst van het tijdige beroep op het herroepingsrecht, terugbetalen aan de consument, op voorwaarde dat de consument het product tijdig aan Gepest als kind heeft geretourneerd.

Artikel 7. Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 8. Levering

  1. Levering van producten vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering van diensten vindt plaats bij Gepest als kind of online, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.
  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
  4. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft Gepest als kind het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.

Artikel 9. Levertijd

  1. De door Gepest als kind opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  2. De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische bevestiging) heeft gekregen van Gepest als kind.
  3. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij Gepest als kind niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

Artikel 10. Feitelijke levering

De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.

Artikel 11. Transportkosten

Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

Artikel 12. Verpakking en verzending

  1. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan Gepest als kind niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
  2. Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan Gepest als kind, bij gebreke waarvan Gepest als kind niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.

Artikel 13. Garantie

  1. Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Ge[pest als kind enkel inspanningsverplichtingen, geen resultaatsverplichtingen.
  2. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
  3. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
  4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.

Artikel 14. Uitvoering van de overeenkomst

  1. Gepest als kind voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
  2. Gepest als kind heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
  3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van de (1e termijn van de) factuur van de overeenkomst door de klant.
  4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Gepest als kind tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 15. Informatieverstrekking door de klant

  1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Gepest als kind.
  2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
  3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Gepest als kind de betreffende bescheiden.
  4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Gepest als kind redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.

Artikel 16. Duur van de overeenkomst

  1. De overeenkomst tussen Gepest als kind en de klant wordt aangegaan voor de duur die voortvloeit uit de aard van de overeenkomst tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  2. Indien een overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, c.q. een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand dan eindigt de overeenkomst van rechtswege.

Artikel 17. Klachten

  1. De klant dient een door Gepest als kind geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Gepest als kind daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
  3. Consumenten dienen Gepest als kind uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
  4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Gepest als kind in staat is hierop adequaat te reageren.
  5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Gepest als kind gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
  7. Indien de klant ontevreden is over de dienstverlening van Gepest als kind, deelt de klant dit zo spoedig mogelijk mee aan Gepest als kind en zullen partijen proberen om tot een informele oplossing te komen.
  8. Wanneer de in lid 1 gevolgde weg niet tot een voldoende oplossing leidt, kan de klant een klacht indienen bij GAT – Geschillencommissie Alternatieve Therapeuten.

Artikel 18. Ingebrekestelling

  1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Gepest als kind.
  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Gepest als kind ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Artikel 19. Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als Gepest als kind een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Gepest als kind verschuldigd zijn.

Artikel 20. Aansprakelijkheid Gepest als kind

  1. Gepest als kind is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Indien Gepest als kind aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
  3. Gepest als kind is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
  4. Indien Gepest als kind aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps) aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

Artikel 21. Vervaltermijn

Elk recht van de klant op schadevergoeding van Gepest als kind vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

Artikel 22. Recht op ontbinding

  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Gepest als kind toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Gepest als kind niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Gepest als kind in verzuim is.
  3. Gepest als kind heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Gepest als kind kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

Artikel 23. Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Gepest als kind in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Gepest als kind kan worden toegerekend in een van de wil van Gepest als kind onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Gepest als kind kan worden verlangd.
  2. Tot de in lid 1 genoemde overmacht situatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
  3. Indien zich een overmacht situatie voordoet waardoor Gepest als kind 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Gepest als kind er weer aan kan voldoen.
  4. Vanaf het moment dat een overmacht situatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
  5. Gepest als kind is in een overmacht situatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmacht toestand enig voordeel geniet.

Artikel 24. Wijziging van de overeenkomst

Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

Artikel 25. Wijziging algemene voorwaarden

  1. Gepest als kind is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Gepest als kind zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Artikel 26. Overgang van rechten

  1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Gepest als kind.
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Artikel 27. Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.

Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Gepest als kind bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 28. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Gepest als kind is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

Artikel 29. Privacy bepalingen

  1. Uw persoonsgegevens worden door Gepest als kind slechts gebruikt om uw aanmelding bij het aanvragen van een domeinnaam en hosting aan te vragen. De gegevens zullen niet aan derden ter beschikking worden gesteld, tenzij met uw uitdrukkelijk tevoren gevraagde en gegeven toestemming.
  2. Uw persoonlijke informatie, aangeleverde documenten, beeld- en geluidsmateriaal blijven vertrouwelijk. Gepest als kind verstrekt informatie als naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer, etc. nooit aan derden zonder uw uitdrukkelijke tevoren gevraagde en gegeven toestemming.